2019. augusztus 3., szombat

Mi 2019 legtoxicusabb játéka?

Az Anti Defamation-League egy elég velős statisztikát állított össze a cyber bullying-ról, vagyis az online zaklatásról, ami nem csak hazánkban lesz egyre erősödő téma. A névtelenség monitor mögötti lét miatt mindenki egy kicsit bátrabban tud megszólalni, és van aki esetleg játékostársán fogja levezetni a feszültséget. Ennek talán, ha lehet mondani van egy egészséges oldala, de vannak a bizonyos swattingolások és hasonló cselekmények, amik már bőven túllőnek a célon.

A statisztika alapján a megkérdezettek 74%-a ki volt téve bárminemű online zaklatásnak, legyen az névrekémkedés és tauntolás (najó, ez nem nevezhető annak), vagy egy erőteljes 'kurv@anyázás'-nak. Rengeteg számokat lehetne felsorolni ebben a témában, de nem fogom ezt megtenni, az egészről szóló analízist ezen a linken olvashatjátok el.

Ami a fontosabb, hogy egy olyan diagramot fogok berakni ide, ahol játékokra lebontva mutatja be, hogy melyik játékban mekkora százalékban fordult elő a cyber bullying:

Eredetileg a Team Fortress 2 nem volt benne a megkérdezettek között, így eleinte a Dota 2 nyert a legtoxicusabb játékosok címében, de az utóstatisztikák alapján kiderült, hogy a Team Fortress 2 játékosok 150%-a tapasztalt már online zaklatást. Ez azért nem semmi arány.

1 megjegyzés:

  1. Írhattam volna azt is, hogy a Dagával játszott emberek 150%-a tapasztalt már bárminemű zaklatást, de inkább a TF2 mellett döntöttem. :S

    VálaszTörlés